Individuele coaching

sharda

Sharda Rahmit

Leerkracht Basisonderwijs

In het begin had ik best wat twijfels over een coachingstraject met jou. De IB’er had me gezegd dat ik dit moest gaan doen, maar ik dacht: “Wat gaat zij doen? Gaat zij mij helpen met begeleiden van het kind?” Ik was bang dat ik veel handvatten zou krijgen, die niet zouden gaan helpen. Ik vind namelijk dat ik al heel veel dingen heb uitgeprobeerd en heb al zoveel van dat soort tips gehad.

Maar al snel was ik om. Echt, Jorien, in een woord Fantastisch! We hebben sámen een plan opgezet. Een concreet en uitvoerbaar plan, perfect toegesneden op de leerling en mijzelf. Duidelijk. Helder. Kleine doelen, die ik kan bereiken. Het werkt!

Wat voor mij ook belangrijk was in de coaching, was dat ik heel vrij en open met jou kan praten over het gebeuren in de klas. Dat vind ik heel fijn en bijzonder.

janneke

Janneke Vandeursen

Leerkracht groep 3, Basisschool de Springbok

Mijn collega kwam laatst naar me toe en zei: "Is Jorien ook niet iets voor mij? Want ik zie zoveel verandering bij jou..."

Sandra

Sandra de Booij

Leerkracht groep 6, Basisschool de Springbok

Alle leerkrachten met een gedragsproblematische leerling zouden met jou aan de slag moeten! Aan het begin had ik namelijke echt een moedeloos gevoel. Ik dacht letterlijk: “KAK, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en mijn trukendoos is leeg!”

Toen kwam jij met je frisse blik. Je zag waar de mogelijkheden lagen én wat er allemaal wel al werkte in wat ik deed… Ik kreeg weer het gevoel van “Oh, ik heb toch ook wel al heel veel goede dingen met hem gedaan”.

Dat zie je namelijk zelf niet meer! Dat vond ik wel heel erg fijn. Dat maakte dat ik weer vertrouwen kreeg in mijn eigen kunnen.

Esther

Esther Klok

Leerkracht Basisonderwijs

Toen ik met Jorien in aanraking kwam, fietste ik al tijden met lood-in-mijn-schoenen naar mijn werk. Ik had geen energie meer om extra activiteiten te verzinnen voor de kinderen en ik zat in een vicieuze cirkel met de groep. Ik zag niet meer wanneer de kinderen positief op me reageerden.

Voorafgaand aan het beeldcoachingstraject was ik enthousiast, maar ook sceptisch: dit kon toch geen positieve invloed gaan hebben op het gedrag van de kinderen? Maar toen ik al die momenten zag dat ik in mijn kracht stond en het positieve effect daarvan zag op de kinderen, werden mijn ogen geopend. Na een aantal sessie was mijn blik op de klas en mijn eigen handelen echt enorm veranderd. Ook ben ik de dingen echt anders gaan doen. Jezelf bekijken is aan het begin wel onwennig, maar het leert je echt om anders te kijken naar de situatie en je eigen aandeel en handelen. Ik heb hierdoor mijn vicieuze cirkel weten te doorbreken.

Jorien is een ontzettend fijn persoon om een beeldcoachingstraject mee te doorlopen. Ze is rustig en empathisch. Ze coacht je naar je eigen doelen, zonder te oordelen.

Marge van Gardingen

Marge van Gardingen

Intern Begeleider, Basisschool de Springbok

Voor dat wij aan het traject begonnen, had ik wel vertrouwen in jou en mij, maar was ik best wat angstig naar de reactie van mijn omgeving. Hoe zouden zij met mijn ontwikkeling omgaan?

Maar wat bleek in de loop van het traject: de omgeving deed me steeds minder. Ik kan nu veel meer de dingen laten daar waar ze horen. Daar waar ik geen invloed op uit kan oefenen, kan ik nu beter laten rusten. Ik ben me bewust geworden dat ik me onhandig voelde en weet nu dat ik gewoon mezelf kan zijn. Ik sta aan het roer en bepaal mijn leven. Dat geeft mij een krachtig gevoel.

En Jorien, ik vind het echt knap van je dat je uit de veelheid van mijn woorden altijd de essentie kon halen.

Teamcoaching

logo-2020

Basisschool Statenkwartier

Schoolteam

Jorien kan nieuwe processen uitstekend begeleiden in een team. Ze is in staat om het zelfvertrouwen van leerkrachten te vergroten, out-of-the-box te denken en uitdagingen aan te gaan om op een andere, maar verantwoorde wijze, vorm&inhoud te geven aan onderwijsvernieuwing.

Daarnaast is Jorien een kei in het vinden van de juiste balans in sociale interactie. Zij weet goed in te spelen op de gevoelens, vragen en weerstanden van leerkrachten, ouders en leerlingen, die zich voordoen in veranderprocessen. Zij weet de juiste toon te gebruiken in gesprekken en brengt coaching succesvol tot een einde. Dit komt door haar rustige en verstandige kijk op de zaak… door haar geduld, intelligentie en aangeboren relativeringsvermogen… Jorien is een energieke persoonlijkheid, hartelijk, warm en betrokken. Zij weet te verbinden en zelfvertrouwen te creëren voor de langere termijn.

janneke

Ds. W.E. den Hertogschool

Schoolteam

Jorien weet de juiste vragen te stellen, waar dat nodig is. Haar net-even-andere-invalshoek was erg waardevol.

Jorien is integer en respectvol naar de leerkrachten, ouders en kinderen. Onze leerlingen vonden het altijd super leuk om met haar samen te werken. Trouwens Jorien; je hebt humor!

Scroll naar top