Verbindend Traject

Weer (kwali)tijd met je collega’s

Teamcoaching om samen de intervisie te draaien als een geoliede machine.

Verbindend Traject

Weer (kwali)tijd met je collega’s

Teamcoaching om samen de intervisie te draaien als een geoliede machine. 

Tijd voor elkaar

Je wilt je collega’s vaker spreken, écht spreken. Niet even tussen alles door en kort-kort-vlug-vlug. Helaas zijn die momenten er zo weinig tijdens normale schooldagen. Iedereen is druk met zijn eigen dingen en alle tijd na school zit volgepland met… ja met wat?

Het liefste wil je de tijd die je hebt, goed besteden met je collega’s. Oftewel, tijd nemen om visies en aannames uit te wisselen en te verkennen. Zodat je tot je eigen conclusie kunt komen over wat morgen zal werken in jóúw klas. Zodat jij daar het verschil kunt maken.

Teamcoaching Model
teamcoaching sessie

Verbindend Traject

Door intervisie, die geleid wordt door collega’s die weten wat ze doen, kan het collegiale overleg eindelijk weer die waarde krijgen die jullie zoeken, zonder dat het ontaardt in een eindeloos theekransje.

In dit teamcoachingstraject worden een aantal leraren opgeleid tot Verbinders om de intervisie weer de kwaliteit en waarde te geven die nodig is om samen te werken op school. Door een concreet en praktisch coachingstraject zal de intervisie binnen 4 weken al in vernieuwde vorm draaien op school en zullen je collega’s direct de meerwaarde van deze vorm van overleg voelen.

De Verbinders leren alles zelf te doen doordat er gezamenlijke coachingsbijeenkomsten zijn én ze individueel coaching-on-the-job krijgen tijdens hun eigen intervisie-bijeenkomsten. Door de directe en korte lijnen, krijgen ze tijdens hun leerproces constant feedback, waardoor het intervisie-proces nooit zal stagneren. Wanneer het coachingstraject is afgerond, zit de kennis in de school in plaats van dat hij met de coach mee de school uit vliegt.

Wat maakt mij uniek?

  • De kennis blijft in school, omdat jullie zelf leren hoe je intervisie leidt én draaiend houdt in school.

  • Het traject is passend bij jullie school- en team-situatie. Dus geen standaard trajecten waarbij er geen aansluiting is bij jullie als uniek team.

  • Het is simpel, concreter en praktisch

  • Door coaching-on-the-job leren jullie het extra snel zelf toe te passen.

  • Door korte directe lijnen met mij, kun je altijd je succes of bottlenecks met me uitwisselen, waardoor je verder kunt en nooit vastloopt of stagneert in je leerproces.

logo-2020

Basisschool Statenkwartier

Schoolteam

Jorien kan nieuwe processen uitstekend begeleiden in een team. Ze is in staat om het zelfvertrouwen van leerkrachten te vergroten, out-of-the-box te denken en uitdagingen aan te gaan om op een andere, maar verantwoorde wijze, vorm&inhoud te geven aan onderwijsvernieuwing.

Daarnaast is Jorien een kei in het vinden van de juiste balans in sociale interactie. Zij weet goed in te spelen op de gevoelens, vragen en weerstanden van leerkrachten, ouders en leerlingen, die zich voordoen in veranderprocessen. Zij weet de juiste toon te gebruiken in gesprekken en brengt coaching succesvol tot een einde. Dit komt door haar rustige en verstandige kijk op de zaak… door haar geduld, intelligentie en aangeboren relativeringsvermogen… Jorien is een energieke persoonlijkheid, hartelijk, warm en betrokken. Zij weet te verbinden en zelfvertrouwen te creëren voor de langere termijn.

ds. we den hertogschool

Ds. W.E. den Hertogschool

Schoolteam

Jorien weet de juiste vragen te stellen, waar dat nodig is. Haar net-even-andere-invalshoek was erg waardevol.

Jorien is integer en respectvol naar de leerkrachten, ouders en kinderen. Onze leerlingen vonden het altijd super leuk om met haar samen te werken. Trouwens Jorien; je hebt humor!

Interesse in teamcoaching?

Vul onderstaand formulier in en ik plan een belafspraak met je in.

Scroll naar top